ZERDEÇAL VE KURKUMİNİN FAYDALARI

Hindistan'da binlerce yıldır bir pişirme malzemesi olmasının yanında sağlığa faydaları için de kullanılan zerdeçal, en sevdiğiniz köriye kendine özgü sarı rengini veren baharattır ve şu anda sağlık dünyasında önemli bir yer tutmaktadır.

KURKUMİN NEDİR?

Sağlığa olası yararları listelenmiş çok sayıda bitki ve baharatla kafaların karışması oldukça kolaydır. Zerdeçal ve Kurkuminin aynı olup olmadığı da sürekli bir merak konusudur. Zerdeçal içinde bulunan biyoaktif bileşikler, kurkuminoidler olarak adlandırılır ve ana aktif bileşeni tahmin ettiğiniz gibi kurkumindir. Diyet takviyelerine ve iyileştirilmiş sağlık araştırmalarına olan ilgi geliştikçe, bu zencefil ailesinin bir parçası olan zerdeçal kökü özünün vücudun doğal iltihaplanma tepkisini destekleyebileceğine ve vücutta bir antioksidan olarak da çalıştığına dair kanıtlar ortaya çıkmaktadır. 1

GÜNLÜK DOZUNUZU ALMA

İster günlük egzersiz yapıyor olun ister ayaklarınız üzerinde çalışın, ya da sadece küçük ağrılara yatkın olun, kesinlikle hayatımızda hepimiz ara sıra rahatlamak isteriz. Diyetinizi iyileştirmek de vücudunuzu doğal olarak onarıcı, aktif bileşiklerle doldurmanın ve aynı zamanda uygun steroidal olmayan yangı önleyici ilaçlara (NSAIDS) aşırı bağımlılığı önlemeye yardımcı olmanın harika bir yoludur.

Yani bu hepimizin bir sürü köri yememiz gerektiği anlamına geliyor, değil mi? Tam olarak değil. Zerdeçalın doğal olarak oluşan kurkumin içeriği çok yüksek değildir, ölçekleri ancak %3 oranında hareket ettirir. 2 Kurkumin kullanımının etkinliğini gösteren ve günde 1 gramı aşan özütlerin etkinliğini gösteren birçok çalışma, sizi istenen seviyeye ulaşmak için bir köri maratonuna sokuyor. Daha da kötüsü, kurkuminin kan dolaşımında yeterince emilmemesi ve ihtiyacımız olan miktarı yalnızca gıdalardan almamızı daha da zorlaştırmasıdır. Kısacası, uygun takviye olmadan bu süper baharatın karşılığını almak zordur.

decorations


SORUNLA MÜCADELE

Yangı, vücudun doğal bir işlevidir ve inanılmaz derecede önemlidir. Kesik ve sıyrıklardan çekilip yırtılmış kaslara kadar hasarlı dokuya kan akışını artırmaya çalışır ve vücudun doğal iyileşme sürecine başlamadan önce herhangi bir bakteriyle savaşmaya yardımcı olur. Bu nedenle, bazı akut, kısa süreli iltihaplanma aslında vücudunuz için son derece faydalıdır ve bazı durumlarda, kas lifleri yırtıldığında, yerini daha kalın ve güçlüsüyle değiştirerek daha iyi bir fiziksel durum sunabilir. Spor salonunda kasıtlı olarak belirli kas gruplarının hedeflenmesiyle kas hacminin ve kütlesinin artırılmasını düşünün. Peki yangı süreci ve egzersizin iyileştirilmesi hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?3, 4, 5 Buraya tıklayın.


DOĞAL ANTİOKSİDANLAR

Ek olarak, kurkumin içinde bulunan antioksidan özellikler göz ardı edilmemelidir.

Serbest radikaller, yiyeceği enerjiye dönüştürmek gibi vücuttaki normal metabolik süreçler sırasında üretilen elementlerdir. Bu serbest radikaller ve antioksidanlar arasında bir dengesizlik varsa, bu oksidatif stresle sonuçlanan oldukça reaktif bir senaryoya neden olur. Bu stres, hücreler, protein ve DNA dahil olmak üzere vücuttaki önemli maddelere zarar verir. 6,7

Antioksidanlar oksidatif strese karşı doğal destek sağlar ve kurkumin bu özel desteğin güçlü bir sağlayıcısıdır ve benzersiz kimyasal yapısı sayesinde serbest radikalleri etkisiz hale getirmeye yardımcı olur. Buna karşılık, bu şaşırtıcı doğal özüt sadece dengeyi yeniden sağlamaya yardımcı olmakla kalmaz aynı zamanda vücut içinde yerleşik antioksidan savunmanızı teşvik eder.


KURKUMİN İLE DESTEKLEME

Şimdi, bunu söylemek yapmaktan daha kolay. Şu anda piyasada artan biyoyararlanımdan yüksek konsantre doza kadar her şeyi vaat eden birçok kurkumin takviyesi var. Daha önce de belirtildiği gibi, ana sorun, kurkuminin kan dolaşımımıza yeterince emilmemesidir. Yağda çözünür, bu nedenle midenin asidik ortamında, bağırsak duvarından geçmeden önce ve vücudumuzda etkili olduğu bölgelere geçmeden önce aktif kalabilmesi için birtakım sorunlar ortaya çıkar. Bu nedenle, doğru kurkumin seviyelerini alsanız bile, potansiyel olarak sağlığınız üzerinde çok az olumlu etkisi olabilir.8

Çözümlerden biri, yanında karabiber takviyesi almaktır. Karabiber, doğal olarak kurkumin emilimini %2.000 gibi şaşırtıcı bir oranda artırabilen doğal bir madde olan piperin içerir. 9 Sonuç olarak, en iyi kurkumin takviyelerinin çoğu, biyoyararlanımı doğrudan artırmak için piperin içerir. Bununla birlikte, özellikle yüksek emilim sağlamak için geliştirilmiş yeni bir kurkumin formu olan NovaSOL® gibi gelişmiş destekleme teknolojisi de mevcuttur. Molecular Nutrition & Food Research Journal10'da yayınlanan yakın tarihli bir klinik çalışmada, NovaSOL® Curcumin'in standart toz haline getirilmiş kurkuminden 185 kat daha iyi emildiği ve diğer herhangi bir formdan da önemli ölçüde daha iyi olduğu gösterilmiştir.

Emilim oranlarını ele aldıktan sonra, bu sağlıklı bitkisel desteği, sağlığınızı desteklemek için çalışan diğer doğal bileşiklerle eşleştirmeyi bile deneyebilirsiniz. Sağlık ve zindelik camiası tarafından bunlardan birinin kenevir bitkisinin psikoaktif olmayan bir özü olan kanabidiolü (CBD) içerdiği ve faydaları arasında stresle başa çıkma, ruhsal durumu destekleme ve iyi hissetme olduğu ilan edilmiştir. CBD, tüm iltihaplanma sürecini başlatan kimyasallar olan sitokin üretimini azaltmaya yardımcı olarak vücutta çalışır. Yangı bilimini ve burada CBD'nin doğal olarak azaltılmasına yardımcı olmak için nasıl çalıştığını keşfedin 10 .

BEDENİNİZİ DESTEKLEMEYE BAŞLAYIN

Ortaya çıkan bilimsel araştırmalar sayesinde, kurkuminin vücudunuzu koruma, ağrı ve oksidatif stresle mücadeleye yardımcı olma konusunda doğal bir güç merkezi olduğu açıktır. Kurkuminden fayda sağlamadan önce gerekli dozu öğrenmeden doğru şekilde takviye etmeye kadar önünüzde atlamanız gereken bir dizi engel vardır, ancak vücudunuz için doğal olan faydalar almanız için adeta oradadır. Sakın kaçırmayın!

Kaynaklar:

1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3633300/

2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17044766

3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19594223

4) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3887148/

5) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5488800/

6) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17569207

7) https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1357272508002550

8) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10964379

9) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9619120

10) http://novasolcurcumin.com/research-publications/